AKTUALITY

„MAP“ aneb místní akční plánování ve vzdělávání v ORP Týn nad Vltavou

ikona článku

Projekt „MAP IV ORP Týn nad Vltavou“ (reg. č. CZ.02.02.XX/00/23_017/0008158) je zaměřen na podporu strategického rozvoje převážně mateřský a základních škol. Na území Vltavotýnska (ORP Týn nad Vltavou) se jedná celkem o 11 škol ZŠ a MŠ Dolní Bukovsko, ZŠ a MŠ Chrášťany, ZŠ a MŠ Neznašov, ZŠ a MŠ Temelín, MŠ Týn nad Vltavou, ZŠ Týn nad Vltavou, Hlinecká; ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana, ZŠ a MŠ Žimutice, ZUŠ Karla Komzáka, ZUŠ MUSICALE, z.s., Základní škola a lesní mateřská škola Erazim 3, z.s.; ZŠ logopedická Týn nad Vltavou a MěDDM Týn nad Vltavou.

Ředitelé těchto škol, členové pracovních skupin, se pravidelně scházejí na jednání pracovních skupin (PS pro podporu moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí, PS rovné příležitosti a PS financování). Na posledním únorovém jednání pracovních skupin se dojednala příprava a zpracování dokumentů, jejichž obsahem jsou priority a cíle místního akčního plánování ve vzdělávání, tzn., kam školy chtějí směřovat v příštích letech 2026 – 2028. V dokumentu o prioritách a cílech se udály velké změny. Z 5 priorit se staly 4 úplně nové, některé priority jsou stále naplňovány podobnými cíli, některé jsou změněny a žáci se mají na co těšit, jak bude probíhat výuka ve školách po roce 2030. Jednou z priorit je totiž také Přátelské klima školy.

Kontrolním orgánem v projektu je tzv. Řídící výbor, který je složen z pedagogických odborníků místních škol, Jihočeského kraje, Národního pedagogického institutu i starostů obcí jako zřizovatelů škol. Jednání řídícího výboru projektu MAP IV ORP Týn nad Vltavou tentokrát proběhlo formou per rollam. Předmětem jednání byly informace o pokroku v realizaci projektu, schválení dokumentů, které byly zpracovány na jednání pracovních skupin. Ty byly jednohlasně schváleny 21. 3. 2025.

Součástí realizace projektu pro školy je i další vzdělávání pedagogických pracovníků. Od začátku projektu naši pedagogové absolvovali školení na různá témata jako např. Práce s traumatizovaným dítětem v MŠ, Workshop s využitím Bálintovské skupiny, Výchovný styl pedagoga dotváří pozitivní klima třídy. Jak na to?, Prevence ve školách, AI pro začátečníky: krok za krokem k umělé inteligenci, Různé metody pro využití ICT technologií ve škole. Školení a workshopů se zúčastnilo více než 100 pedagogů. Další kurzy pro pedagogy se připravují, nejbližší nás čeká v červnu na téma první pomoci, kdy si pedagogové prožijí situace první pomoci na vlastní kůži.